Berlin Hauptbahnhof
Több, mint egy éve helyezték üzembe a Berlin Hauptbahnhof névre keresztelt főpályaudvart, amit (szimbolikus jelentőségét is kihangsúlyozva) a 19. században épült és a kettészakadás után használhatatlanná vált régi pályaudvar helyére építettek fel. Azóta ez az acél-üveg remekmű kapcsolja össze a kelet-nyugati és az észak-déli vasútvonalakat és itt kapcsolódik össze a helyi közlekedés java. (U-Bahn; S-Bahn; gyorsforgalmi utak; )
Mindez öt szinten, 25 méteres teljes szintkülönbséggel, napkollektoros energiaellátással és az épület alapterületének húsz százalékát kitevő bevásárlási lehetőséggel.
A céljukat elérték, az utasforgalmat így sikerült a két évvel ezelőtti adatokhoz mérve a másfélszeresére növelniük.
Természetesen ennek a munkának is meg voltak a maga konfliktusai a tervezői (Gerkan, Marg) vs. beruházói érdekek között, de egy utas barát és statikailag gyönyörű épület a végeredmény.
Utazó- és szakmai szemmel is nézve a budapesti közlekedési politikát sem ártana újra átgondolni, akár egy központosított berlini mintára (bár ez a megoldás itt a németeknek 850 millió dollárba került).
Utazó- és szakmai szemmel is nézve a budapesti közlekedési politikát sem ártana újra átgondolni, akár egy központosított berlini mintára (bár ez a megoldás itt a németeknek 850 millió dollárba került).
Aki ott jár és talán sokáig kellene várnia egy átszállás alkalmával, nézzen fel és gondolkozzon kicsit el 3D -ben csak azon, hogy mennyi féle üveget kellett megtervezni, majd legyártatni és érezze meg kicsit a szakmai szépségét is ennek a high-tech csarnoknak.