2009. február 24., kedd

TGP

Tegnap sikerült végre megnéznem az Up the Yangtze című dokumentumfilmet és egyben megértenem a szüleimet évekkel később.
Ők akkor azért akartak elmenni Kínába, hogy láthassák még viszonylag érintetlenül a Föld harmadik legnagyobb folyóját és annak vidékét.

Nem sokkal ez után készült el a hatalmas duzzasztómű a Jangcén. Nagyjából húsz év alatt minden tiltakozást, ellenérvet eltapostak és lassan be is fejezik a folyó szabályozását - a hatalmas gátrendszer gyakorlatilag mára elkészült. Hosszú idő óta ez Kína legnagyobb építészeti vállalkozása. Mérnöki szemmel nézve gyönyörű munka, hiszen a világ legnagyobb vízerőművéről van szó, mégis újra és újra rosszul vagyok az egésztől. Így is készülnek szellemvárosok.


(ctgpc.com)

2 megjegyzés:

b írta...

tök nem összehasonlítható, de az izlandi nagy gátépítés jutott róla eszembe, ahol gyönyörű kanyonokat sikerült elpusztítani - bár legalább nem kellett egy tájegységet kitelepíteni hozzá.

Közös pont még, h ezen is kínaiak dolgoztak persze.

(én meg gazdasági ember vagyok, és olyan szemmel meg az lehet érdekes, h vajon most hogy állhat a megtérülés összeroppant izlandi gazdasággal és 30%-kal csökkent alumínium árral)

PinkTsunamii írta...

Olvastam régebben, hogy a Jangce projekt után/azon felbuzdulva több országban is hasonló kezdeményezések indultak és az is benne volt, hogy a kínaiak csinálnák. (Nem találok forrást, elképzelhető, hogy az izlandi munkára is utaltak benne csak nem figyeltem eléggé.)

Ha nem titkolják el, akkor fogunk hallani a következményekről még eleget. Agyrém.